غزل شماره 25
نوشته شده توسط : مهدی

دل سراپرده ی محبت اوست

ديده آيينه دار طلعت اوست.

من كه سر در نياورم به دو كوْن

گردنم زير بار منت اوست.

بی خيالش مباد منظر دل! -

زان كه اين گوشه خاص خلوت اوست.

 

دور مجنون گذشت و نوبت ماست:

هر كسی پنج روزه نوبت اوست.

من و دل گر فدا شديم چه باک

غرض اندر ميان، سلامت اوست.

من كه باشم در آن حرم كه صبا

پرده دار حريم حرمت اوست!

گر من آلوده دامنم چه زيان؟ -

همه عالم گواه عصمت اوست.

 

تو و توبا و، ما و قامت يار

- فكر هر كس به قدر همت اوست!

مُلكت عاشقی و گنج طرب

هر چه دارم ز يُمن دولت اوست.

 

فقر ظاهر مبين، كه حافظ را

سينه، گنجينه ی محبت اوست.





:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 202
|
تعداد امتیازدهندگان : 65
|
مجموع امتیاز : 65
تاریخ انتشار : 2 / 2 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: